Η Ελλάδα πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο θεωρεί το 71,3% των πολιτών, ενώ το 75% απαντά ευθέως ότι δεν μπορεί να ανεχτεί νέα μέτρα. Την ίδια ώρα το 84% προβλέπει ότι οδηγούμαστε σε περίοδο κοινωνικών συγκρούσεων. Σε κάθε περίπτωση άλλωστε, το 67,5% πιστεύει ότι το μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση δεν ήταν, ούτε αναγκαίο κακό, ούτε μονόδρομος, ενώ το 67% φοβάται ότι γίνεται πιο αδύνατη η διεθνής θέση της χώρας. Αυτά είναι τα κύρια ευρήματα που προκύπτουν από τις τρεις πιο πρόσφατες έρευνες που δημοσιεύθηκαν στις εφημερίδες Καθημερινή, 14/1 (εταιρεία Public Issue), Έθνος, 16/1 (εταιρεία Marc) και Πρώτο Θέμα, 16/1 (εταιρεία Alco).
Με αυτά τα δεδομένα, οι πολίτες αντιλαμβάνονται ότι η κυβέρνηση έχει αρχίσει να προετοιμάζει την «έξοδό» της μέσω εκλογών. Έτσι απαντάει τουλάχιστον το 56% εκτιμώντας ότι «θα γίνουν πρόωρες εκλογές», τη στιγμή που τον προηγούμενο μόλις μήνα (Δεκέμβριος 2010) το ποσοστό που εκτιμούσε το ίδιο περιοριζόταν στο 42%, σύμφωνα με τις διαδοχικές μηνιαίες έρευνες της Public Issue. Ενώ, όμως, ο κόσμος δεν αποκλείει πλέον τις πρόωρες εκλογές, δηλώνει ταυτόχρονα την αντίθεσή του στο ενδεχόμενο αυτό, όπως προκύπτει από το σχετικό ερώτημα που έθεσε η Marc, στο οποίο μόλις το 15,8% απάντησε ότι θα ήταν καλύτερα για τη χώρα να γίνουν εκλογές μέσα στο 2011, έναντι του 81,2% που πιστεύει το αντίθετο. Ταυτόχρονα, το 71,3% εκτιμά επίσης σε άλλο ερώτημα της Marc ότι τα πράγματα στη χώρα θα εξελιχθούν προς το χειρότερο, όταν στην ίδια περυσινή ερώτηση (Ιανουάριος 2010) οι αντίστοιχες απαντήσεις ήταν μόλις 38,7%. Πριν από ένα χρόνο όμως τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά και το ΠΑΣΟΚ βρισκόταν μπροστά με διψήφιες διαφορές στο ερώτημα της πρόθεσης ψήφου, ενώ στη σημερινή συγκυρία η τάση της αποχής μαζί με την αδιευκρίνιστη ψήφο φαίνεται να κατέχουν την πρώτη θέση στις επιλογές των πολιτών. Είναι φανερό, δηλαδή, ότι βρισκόμαστε σε μία αμφίσημη μεταβατική περίοδο, όπως βεβαιώνεται άλλωστε από τις πολύ μεγάλες αποκλείσεις που σημειώνονται ανάμεσα στις εταιρείες ερευνών ως προς τη σημερινή εκτίμηση της εκλογικής συμπεριφοράς. @εν πρέπει να ξεχνάμε πάντως ότι η ίδια αμφισημία που σημειωνόταν στις δημοσκοπήσεις και πριν από τις πρόσφατες Περιφερειακές εκλογές δεν εμπόδισε την αποτύπωση ενός καθαρού τελικού αποτελέσματος.
Σε κάθε περίπτωση, είναι βέβαιο ότι με την αποχή δεν λύνονται τα προβλήματα. Καθήκον και μέλημα της ΝΔ και όλων των στελεχών της είναι να μετατρέψουμε τη σημερινή οργή των πολιτών σε ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.