Απογραφή με προβλήματα…

Με τεχνικά αλλά και ουσιαστικά προβλήματα άρχισε χθες το πρωί η ηλεκτρονική απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει η κυβέρνηση για εξορθολογισμό της λειτουργίας -και της μισθοδοσίας- του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

«Κράσαρε» το σύστημα

Τα προβλήματα στην απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων άρχισαν όταν λόγω υπερφόρτωσης του διαδικτυακού τόπου apografi. gov.gr (από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων υπολογίζεται ότι το πρωί της Δευτέρας επιχείρησαν να εγγραφούν περί τα 200.000 άτομα) το δίκτυο δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στον όγκο των πληροφοριών. Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3, ο γ.γ. Πληροφοριακών Συστημάτων Δ. Σπινέλλης παραδέχθηκε ότι «η εφαρμογή δεν ανταποκρίθηκε όπως έπρεπε» και διαβεβαίωσε ότι θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στην απογραφή, η οποία λήγει για τους υπαλλήλους του στενού δημόσιου τομέα στις 23 Ιουλίου.

Ομαλοποίηση

Λίγο αργότερα και σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Εσωτερικών, η απογραφή από χθες το απόγευμα εξελίσσεται ομαλά, απογράφονται γύρω στους 12.000 υπαλλήλους την ώρα και μέχρι τις 3 το μεσημέρι είχαν απογραφεί περίπου 100.000 άτομα. Στον ιστοχώρο apografi.gov.gr αναφέρεται ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν πρέπει να ανησυχούν για την απογραφή τους και σημειώνεται ότι εξετάζεται η αναμόρφωση των προθεσμιών «για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων όσων έχουν υποχρέωση να απογραφούν». Στόχος της κυβέρνησης είναι όλοι οι υπάλληλοι του Δημοσίου και των ΝΠΙΔ (εξαιρούνται οι υπάλληλοι των ΟΤΑ) να μισθοδοτούνται από την 1η Νοεμβρίου από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών του υπουργείου Οικονομικών.

Πώς γίνεται η απογραφή

Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι να δώσουν απαντήσεις που αφορούν μόνο τη μισθοδοσία και όχι προσωπικά δεδομένα, όπως βαθμολογίες σε τίτλους σπουδών και δεξιότητες. Η απάλειψη ερωτήσεων από το αρχικό ερωτηματολόγιο έγινε κατόπιν παρέμβασης της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία έκρινε παράνομη την υποχρέωση αναγραφής ευαίσθητων προσωπικών στοιχείων. Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία της απογραφής μισθοδοτούμενων από το Δημόσιο δίνονται στο δικτυακό τόπο apografi.gov.gr, όπου υπάρχουν οι οδηγίες συμπλήρωσης, το έντυπο προετοιμασίας, καθώς και τα απαραίτητα δικαιολογητικά που χρειάζονται.

Διαφοροποίηση δικαστικών

Εν τω μεταξύ, από προχθές η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων (ΕΔΕ) καλεί τα μέλη της να μη συμπληρώσουν το δελτίο, υποστηρίζοντας ότι η σχετική υπουργική απόφαση αφορά μόνο το προσωπικό του Δημοσίου και δεν καταλαμβάνει φορείς των λειτουργιών του κράτους, όπως είναι οι δικαστικοί λειτουργοί. Χθες η Ένωση, με ανακοίνωση που εξέδωσε, παρέσχεσε διευκρινίσεις αναφορικά με χθεσινή ανακοίνωσή της που αφορά την απογραφή των δικαστικών λειτουργών, υπογραμμίζοντας ότι «οι δικαστικοί λειτουργοί δεν είμαστε αντίθετοι με την απογραφή αυτή καθ’ αυτή. Ζητούμε, όμως, να απογραφούμε με την ιδιότητα που εκ του Συντάγματος έχουμε, ήτοι ως κρατικοί λειτουργοί και όχι ως δημόσιοι υπάλληλοι».

«Άλλη κατηγορία»

Η ΕΔΕ σημειώνει ότι «ζητήσαμε κατ’ επανάληψη γραπτώς και προφορικώς από τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών να συμπληρωθεί το σχετικό πεδίο της ηλεκτρονικής απογραφής και με την ένδειξη δικαστικοί ή κρατικοί λειτουργοί, αίτημα που μέχρι σήμερα δεν έγινε αποδεκτό», εκφράζοντας, παράλληλα, την ελπίδα ότι αυτή η «έλλειψη θα τακτοποιηθεί σύντομα και η απογραφή θα διεξαχθεί ομαλά», αλλά και τονίζοντας δηκτικά ότι «εξακολουθούμε, όμως, να έχουμε την απορία για ποιο λόγο έχουν εξαιρεθεί της υποχρεωτικής απογραφής οι φορείς των άλλων δύο λειτουργιών του κράτους (βουλευτές, υπουργοί κ.λπ.)». Κυβερνητικές πηγές εκτιμούν ότι η κίνηση αυτή της ΕΔΕ σχετίζεται με το ασφαλιστικό νομοσχέδιο και με τη διαφωνία των δικαστικών να ενταχθούν σε κοινό ταμείο με τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους.

Leave a comment

Your email address will not be published.