Τι δηλώνει ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού
Στην Καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς «έδεσαν» για δύο ημέρες απεσταλμένοι δημοσιογράφοι από τα σημαντικότερα Μέσα Ενημέρωσης παγκοσμίου εμβέλειας και φήμης.
Η δημοσιογραφική αποστολή φιλοξενήθηκε στη Μονεμβασιά το διήμερο 26 και 27 Απριλίου, εν όψει της έκθεσης που διοργανώνεται φέτος το φθινόπωρο στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον (National Gallery of Art), με θέμα τα βυζαντινά μνημεία της Ελλάδας.
Στο πλαίσιο αυτό, μερικοί από τους σπουδαιότερους αμερικανούς συντάκτες Τέχνης, Πολιτισμού και Τουρισμού είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν έναν από τους μοναδικούς ζωντανούς μεσαιωνικούς οικισμούς της χώρας. Έτσι, μετά από την περιήγηση σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Μυστρά, κατέληξαν στη Μονεμβασιά θαυμάζοντας το τουριστικό χαρτοφυλάκιο ολόκληρης της περιοχής.
Το πρόγραμμα εντάχθηκε στο τρίπτυχο ιστορία-πολιτισμός-σύγχρονη ζωή, ενώ η ιδέα του υποστηρικτικού αυτού ταξιδιού ανήκει στους υπευθύνους της προαναφερθείσας έκθεσης και στην πρεσβεία της Ελλάδας στη Ουάσιγκτον. Επειδή όμως η έκθεση δε θα μπορούσε να αποτυπωθεί καλύτερα από μια επιτόπια επίσκεψη στην περιοχή και τη γνώση των βυζαντινών μνημείων από τους εδώ αρμοδίους, ζητήθηκε η συνδρομή του Δήμου Μονεμβασιάς, ο οποίος ανταποκρίθηκε θετικά, μιας και τα οφέλη είναι αμφίδρομα.
Έτσι, οι δημοσιογράφοι ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο με τη συνδρομή της 5ης ΕΒΑ, διανυκτέρευσαν σε ξενώνες εντός του Κάστρου, γεύθηκαν την τοπική κουζίνα και ενημερώθηκαν για τη μοναδικότητα του μεσαιωνικού οικισμού που κατοικείται μέχρι σήμερα.
Σημειώνεται, ότι το οδοιπορικό συνδιοργανώθηκε από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, ενώ η έκθεση «Heaven and Earth. Art of Byzantium from Greek Collections», θα ταξιδέψει μετά τη Ουάσινγκτον στο Μουσείο Getty του Λος Άντζελες, την άνοιξη του 2014. Ενδεικτικά, πάντως, μέλη της αποστολή ήταν απεσταλμένοι Μέσων Ενημέρωσης όπως, New York Times, Wall Street Journal, National Geographic Traveler, Washington Times, Αpollo Magazine κα.
Για άριστη συνεργασία αλλά και για ένα ταξίδι που ευοδώθηκε απροσδόκητα καλά έκανε λόγο ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής Μονεμβασιάς Χαράλαμπος Λύρας, μιλώντας στο «ΛΤ» και lakonikos.gr .
Μεταφέροντας τα συναισθήματα των απεσταλμένων δημοσιογράφων, ο κ. Λύρας τόνισε ότι έμειναν ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι, εντυπωσιάστηκαν από την οικειότητα του ντόπιου πλήθους και δεσμεύτηκαν να ανταποδώσουν τη ζεστή αυτή φιλοξενία μέσα από τη δουλειά τους.
Ο κ. Λύρας μίλησε, παράλληλα, για τις προβλέψεις της καλοκαιρινής περιόδου, αλλά και για τον τομέα της κρουαζιέρας στην περιοχή, ενώ σημείωσε πως το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον για την περιοχή είναι έντονο, αφού τον τελευταίο χρόνο δεν ήταν λίγες οι φορές που Έλληνες συντάκτες φιλοξενήθηκαν στην Καστροπολιτεία.
Όπως επεσήμανε, η αίσθηση που επικρατεί για τη θερινή σεζόν είναι ιδιαίτερα θετική, καθώς -αν και νωρίς- τα μέχρι στιγμής στοιχεία των ξενοδόχων δείχνουν πως οι κρατήσεις είναι αυξημένες σε σχέση με την περσινή χρονιά. «Ήδη δημιουργείται ρεύμα επισκεπτών από το εξωτερικό όχι μόνο στην πόλη της Μονεμβασιάς αλλά και στην ευρύτερη παράλια ζώνη της περιοχής», υπογράμμισε.
Όσον αφορά στον τομέα της κρουαζιέρας, σημείωσε ότι οι προσπάθειες γίνονται προς την κατεύθυνση δημιουργίας λιμένα κρουαζιέρας, ώστε να πλοία να δένουν στο λιμάνι και όχι να μεταφέρονται απλά οι τουρίστες με λάντζα για λίγες ώρες. Διαρκείς είναι οι επαφές ως προς αυτή την κατεύθυνση, όπως παραδέχτηκε, τόσο με το αρμόδιο υπουργείο, την ΠΕ Λακωνίας αλλά και τις ίδιες τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Όπως φαίνεται, η Λακωνία αρχίζει να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της κρουαζιέρας και όχι άδικα, αφού πέρυσι στη Μονεμβασιά αποβιβάστηκαν 25.000 περίπου τουρίστες. Σύμφωνα με τις φετινές προβλέψεις δεν αναμένεται αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών, αντίθετα όπως ομολόγησε ο κ. Λύρας ενδέχεται να υπάρχει ελαφριά μείωση, γεγονός πρόσθεσε καθόλου ανησυχητικό αφού ο προγραμματισμός της κρουαζιέρας είναι διετής και του χρόνου αναμένεται αύξηση.