Τέλος σε αντιπαραθέσεις υπουργών και τα σενάρια εκλογών επιχειρεί να βάλει η κυβέρνηση, με τον Γιώργο Παπανδρέου να στέλνει μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση με ταχυδρόμο τον Γιώργο Πεταλωτή. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μετά από εντολή του πρωθυπουργού, επικοινώνησε με κορυφαίους υπουργούς και τους επέστησε την προσοχή, καλώντας τους μάλιστα να ασχοληθούν με τα θέματα των υπουργείων τους. Επισήμανε ακόμα πως η στάση τους λειτουργεί αποπροσανατολιστικά σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο, μεταφέροντας την έντονη δυσαρέσκεια του Γιώργου Παπανδρέου.
Του ΣΠΥΡΟΥ ΝΑΝΝΟΥ
Σε ότι αφορά το θέμα των εκλογών, το οποίο έφερε στο φως της δημοσιότητας ο υπουργός Δικαιοσύνης Χάρης Καστανίδης, υπάρχει έντονος προβληματισμός στην κυβέρνηση ενώ από το περιβάλλον του πρωθυπουργού εκφράζεται οργή για την ανακίνηση τέτοιων σεναρίων.
Θυμίζουμε πως οι δηλώσεις του Χάρη Καστανίδη αποδοκιμάστηκαν από στελέχη της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ. Ανάμεσα σε αυτούς ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, Χρήστος Παπουτσής, ο οποίος με δηλώσεις του στη Real News ανέφερε ότι ο πρωθυπουργός έχει «ισχυρή λαϊκή εντολή για ανατροπές και ρήξεις», ενώ ο Δημήτρης Ρέππας δήλωσε σε πρωινή εκπομπή του Mega ότι «η πολιτική σταθερότητα είναι αγαθό που δεν πρέπει να υποτιμούμε».
Στο Μέγαρο Μαξίμου πλέον μιλούν ανοιχτά για μείζονα πολιτική κίνηση, που θα επιταχύνει την υλοποίηση του προγράμματος σταθερότητας, όπου παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις.
Υπέρ του ανασχηματισμού φέρονται να είναι και οι περισσότεροι βουλευτές καθώς πρώτον τρέφουν ελπίδες ότι θα χτυπήσει και το δικό τους τηλέφωνο και, δεύτερον, με την προσδοκία ότι η απόδοση της κυβέρνησης θα βελτιωθεί, θα αποφευχθεί το εκλογικό Βατερλό στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου.
Από την πλευρά του, ο Γιώργος Παπανδρέου άνοιξε χθες τις διεργασίες του Συμποσίου της Σύμης που πραγματοποιείται στον Πόρο με την συμμετοχή πολιτικών ηγετών, ακαδημαϊκών, επιστημόνων και ακτιβιστών με κεντρικό θέμα την αναζήτηση πολιτικών και σχεδίων δράσης που θα συμβάλουν στην προσπάθεια της κυβέρνησης για έξοδο της χώρας από την κρίση.
Προηγουμένως, ο Γιώργος Παπανδρέου σε συνεδρίαση της Επιτροπής Στίγκλιτς της Σοσιαλιστικής Διεθνούς τόνισε ότι η κρίση δεν προήλθε από τη διάθεση πόρων για την κάλυψη των κοινωνικών δαπανών: «Τους τελευταίους μήνες γνωρίσαμε πολύ καλά πόση αλληλεξάρτηση υπάρχει μεταξύ της παγκόσμιας και της ελληνικής οικονομίας. Είναι απαραίτητο να παρακολουθούμε τις εξελίξεις, αλλά και να επηρεάζουμε τις διεθνείς εξελίξεις, στο μέτρο του δυνατού. Χαίρομαι ιδιαίτερα που η Επιτροπή Stiglitz, την οποία δημιουργήσαμε στη Σοσιαλιστική Διεθνή, έχει κάνει προτάσεις, οι οποίες συζητούνται πια και σε διεθνές επίπεδο, όπως και πρόσφατα στη συνάντηση του G-20. Η πρόταση για την επιβολή φόρου στις χρηματιστηριακές συναλλαγές, ο λεγόμενος «Tobin Tax», που θα φέρει πόρους για να μπορούμε να επενδύσουμε στις οικονομίες μας, είναι μια πολύ σημαντική πρόταση, στην οποία θα επιμείνουμε. Και θα επιμείνουμε, διότι είναι απαραίτητες οι επενδύσεις, εάν θέλουμε να βγούμε από τη σημερινή κρίση και ύφεση». Και κατέληξε λέγοντας τα εξής: «Όπως επιμένουμε και στο ότι τα αίτια της κρίσης δεν είναι στα συστήματα πρόνοιας, αλλά είναι η μεγάλη αδιαφάνεια που υπήρχε στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, η έλλειψη δημοκρατικού ελέγχου, η ανισότητα που υπάρχει στον κόσμο και βεβαίως, η τεράστια συγκέντρωση εξουσίας και πλούτου στα χέρια των λίγων, σε πλανητικό επίπεδο. Άρα, επιμένουμε ότι η έξοδος από την κρίση απαιτεί σοβαρή και δίκαιη αναδιανομή εισοδήματος σε παγκόσμιο επίπεδο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διαφάνεια στη διαχείριση των χρημάτων, ενίσχυση των δημοκρατικών μας θεσμών και ελέγχων στα συστήματα, όπως το χρηματοπιστωτικό. Αυτοί είναι οι στόχοι μας και αυτές είναι οι αρχές μας».